Waarom consistentie en uniformiteit van groot belang zijn in een franchise concept

Anytime Fitness Axel

Hoe komt Compliance tot zijn recht in de Anytime Fitness formule?

Compliance… een kernwoord wat ik duidelijk benoem in de headliner van mijn LinkedIn profiel. Eén enkel ‘klein’ woord  maar met een grootse invloed op de Anytime Fitness formule.

Onze allesweter op het world wide web (lees: Wikipedia) geeft er onderstaande betekenis aan:

Compliance is het begrip waarmee wordt aangeduid dat een persoon of organisatie werkt in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Het gaat over het nakomen van normen of het zich er naar schikken.”

Hoe komt Compliance tot zijn recht in de Anytime Fitness formule?

En hoe uit zich dat in de werkzaamheden bij het hoofdkantoor van Anytime Fitness Benelux? Buiten het feit dat het woord oorspronkelijk uit Amerika komt en de formule van Anytime Fitness ook zijn oorsprong terugvindt in dit continent, gaat het veel verder dan dit. Maar laat ik vooral niet de geschiedenis en ontwikkeling van dit zelfstandig naamwoord gaan uitschrijven.

Consistentie en uniformiteit

Vanuit het hoofdkantoor wordt er een bepaalde aanpak toegepast waarmee er wordt gewaarborgd dat er wordt voldaan aan het verwachtingspatroon van de franchisenemer en daarbij tevens wordt voldaan aan de franchise wet- en regelgeving. Daarbij draait alles om het consistent en uniform uitdragen van het Anytime Fitness als merk.

AF-G2HP-Logo

Check, check, dubbel check…

Om ervoor te zorgen dat het merk Anytime Fitness consistent en uniform is checken we op het hoofdkantoor van Anytime Fitness Benelux verschillende items zodat we weten dat het volgens de Anytime Fitness formule gaat.

De check wordt opgesplitst in een administratieve check en een operationele check.

Administratieve check:

  • nakijken van de huurovereenkomst
  • controle van verbouwingsplan
  • offertes

Operationele check:

  • De locatie, ligging en het gebouw: de voorwaarden van deze 3 items gelden voor elke nieuwe franchisenemer van Anytime Fitness.
  • Om Anytime Fitness uniform te krijgen wordt er gebruik gemaakt van een Ontwerp Handleiding.
  • Door haar 24/7 toegang tot alle Anytime Fitness clubs wereldwijd, is het toegangs-, beveiligings- en surveillance systeem van onschatbare waarde en absoluut onmisbaar. Onder geen enkele wijze mag hier vanaf worden geweken.

Merk consistentie en uniformiteit

Er wordt geschat dat een gemiddeld persoon tussen de 500 en 1.000 marketing advertenties onder ogen komt iedere dag.  Door de vele miljoenen merken die gebruik maken van de PR & Marketing via diverse media kanalen heeft de consument zijn handen vol aan het maken van keuzes. Het inzetten van PR & Marketing via diverse media kanalen is nogal veranderd ten opzichte van vroeger.

Het stopt niet en blijft net als Anytime Fitness 24/7 in de lucht. Dus als sterk merk, is het absoluut cruciaal, dat wij solidair zijn aan het merk en uniform de Anytime Fitness formule naar buiten presenteren. Hiermee zullen wij groter, duidelijker en een meer betrouwbare afdruk achterlaten bij de consument op weg naar een gezondere omgeving, “Anytime Fitness Get to a healtier place”. Aan deze consistentie zitten natuurlijk ook een aantal voordelen.

Anytime Fitness: 7 dagen pas

De voordelen van het consistent uitdragen van een uniform merk

  1. Het helpt je om je te onderscheiden van je concurrenten.
    Kijk bijvoorbeeld eens naar McDonalds. Zij spenderen over de 4 biljoen dollar per jaar om ervoor te zorgen dat hun merk uniform en consistent blijft – en zij doen dit uitstekend. Hun logo zie je overal en iedereen over de hele wereld is hiermee bekend. Consistentie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen door de jaren heen.
  2. Het verhoogt de klantherkenning.
    Onderzoeken wijzen uit dat je gemiddeld 7 keer met een merk in aanraking moet komen, wil je gevoel en bekendheid ermee krijgen. Zelfs op 3-jarige leeftijd maakt een kind al keuzes in wat hij/ zij wilt eten, waar hij/ zij mee wilt spelen en wat hij/ zij van kleren wilt aandoen – gebaseerd op hoe frequent hij/ zij wordt geconfronteerd met een reclame en/ of advertentie. Kinderen welke zelfs nog niet in staat zijn om te lezen maken bewuste keuzes in hun voorkeur voor het ene merk boven het andere.
  3. Het versterkt je identiteit.
    In ruil, consumenten herkennen en creëren een vertrouwensband met ons merk. Het volstaat om te zeggen een positieve ervaring van de consument, hand in hand gaat met het vertrouwen in het merk. Wanneer wij de consument het Anytime Fitness gevoel laten ervaren en uitdragen voor waar wij voor staan, verkiest de consument  Anytime Fitness boven ieder ander.

 

Wat gaat er in jouw hoofd om of waar denk jij aan als je het logo van Anytime Fitness voorbij ziet komen? Vertel het mij in de comments!

 

Join the Anytime Fitness Family?

Met inmiddels meer dan 50 clubs in Nederland en België en ruim 3300 over de hele wereld hebben wij een mooie community van tevreden ondernemers opgebouwd. Ben je nieuwsgierig geworden na het lezen van deze blog en/ of wil jij erbij horen? Klik dan op de volgende link en download onze gratis 3- delige videoserie voor en door ondernemers:

www.anytimefitnessfranchise.nl

 

daisy

 

 

Dit artikel is geschreven door Daisy Heinen, verantwoordelijk binnen Anytime Fitness Benelux voor Operations & Compliance.

Print Friendly, PDF & Email

Comments